Hujan

Hujan rahmat 2 3 hari ni kan? Alhamdulillah...

Bagai membasuh segala luka
Bagai membersih segala dosa...

Wallahualam....InsyaAllah...

Sejuk dan nyaman je dlm hati. :D

Skg ni pagi2, en. shahrun mcm otomatik bgn, solat turun dapo buat brekpes utk anak2. Hohohohoho. Bagus kn? Siap basuh pggn mlm td bagai. Huhuhuhuhu.............Aku mcm berterima kasih sgt sgt.... Harap aku buat sume mmg tak buat la.

Stail aku ngn en. shahrun dlu. Mana smpt buat buat. Mana tak terbuat biakan. Hohohoho....(Kain bj atas sofa melambak tak berlipat nih. Kain baju kerja en. shahrun melambak tak bergosok nih. Huhuhu)

Tu mata en. shahrun dh sakit sgt la tu. Last2 dia buat.... Mana yg aku smpt tolong aku buat kn la.... Tp skg dh jd mcm tugas utama dia. Sbb mmg dia je yg dok buat. Hihihi.

Aku uruskan anak2.. Dr mandi smpai siap. Beg2 anak2. Anta amik anak2. Layan anak2. Susukan anak2.  (cewah sj je nk bg nmpk byk kerja aku, hohoho)

Melegakan beban isteri tu sunnah Rasulullah saw kn? Itu memang perwatakan dan perbuatan Rasulullah pun. 

Contoh ada sahabat citer. Rasulullah balik rumah. Kira kt luar dh penat la buat mcm2. Balik2 rumah. Tgk2 takde apa kt dapo. Tros dia yg preparekan. Bersih2 kan rumah. Kemas2 apa yg patut. Then br dia duduk and bermesra plak ngn anak isteri. 

InsyaAllah, dpt pahala meneladani Rasulullah saw. Amin...Hehehe...

Ohye, wiken aritu aku buat 2 benda baru dlm idop aku...

1. Rainbow cake. Sonang baitu gilerrrrr. Janji ade mixer. Eee tak sabar nk bli mixer. Jd tu jadi tp ase kene bakar lebih lama skit ngn api perlahan.. Pstu kene bahagikan sama byk....Br lah nmpk cantik je kn... 

2. Kari Tulang Lembu.... Masa nk masak tu en. shahrun just ckp. Masak tulang ni. Aku pn prepare2 ler nk buat sup. Mmg selama ni dok masak sup jela. Pejam mata pun bleh sedap dh skg. Ehem2.. Hehehe. Skali en. shahrun kata nk buat kari.. What...... Kari ikan, daging, ayam tu besela buat. Kari tulang tak penah lak. Tp sebab tulang ni kena masak lama kan. So kari tu mmg betul2 masak. Ada beza tau kari yg masak ngn kari yg tak ckp masak... Bila kari yg overcooked. Rasa dia wallah nalek sapedek. Siyes wa ckp lu. Dh mcm kari kawah dh. Hehehe. So next time boleh masuk dlm list menu. :D....

Sekian, sj je nk melaporkan. 

Ok jom wt keje. bai. :D

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor

Save Me

Dos Pertama: Program Pemberian Vaksin - Astra Zeneca - PWTC KL