Kayıtlar

Eylül, 2016 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Talian Kekeluargaan

Sekarang aku faham. Kenapa mengambil anak angkat itu tak seharusnya dipandang enteng. Seperti, biarlah orang yang kaya itu ambil anak itu dah bela. Mereka lebih mampu. Kadang-kadang. Kaya itu bukan selamanya. Allah swt yang menentukan. Dalam tempoh beberapa tahun, kaya itu bisa terlucut. Tapi kasih seorang ibu, kasih seorang bapa, itu tak berubah. Walau kaya walau miskin. Mungkin dilupakan, diabaikan. Tapi tak mungkin hilang. Allahuakhbar. Aku rasa jahil bilamana telahan aku selama ini terlalu mudah. Tak aku ambil kira jiwa yang terseksa kerana perpisahan. Walau seorang Bohsia yang membunuh anak sendiri. Demi menutup malu. Tak banyak, pasti sedikit terkesan. Dan episod duka itu pasti selalu bermain dalam jiwanya. Aku baru tengok sebuah cerita Korea. Miracle from Cell No. 7. Mengisahkan seorang ayah yang autism, bersama anak perempuannya yang berkerjasama untuk hidup senormal mungkin. Menikmati kehidupan apa adanya. Yang paling penting saling menyayangi antara satu sama lain.  Kisahnya

Autum In My Heart

Layan balik. Cerita yang buat aku berfikir fikir fikir fikir.. Ada 5 watak utama. 3 pompuan 2 lelaki. Eventually one girl has to go. If not, panjang citer la kan. Kat situ dh nampak. Lelaki yg berpotensi buat suami dgn lelaki yang potensi cukop sampai jd pakwe je. Tp lelaki yg jd pakwe tu. Eventually mature jgk ok la nk buat laki jgk. Boleh kemas dapo and basuh pggn. Maklomlah, awek dia sakit. Leukimia lak tu takleh wt keja berat.  TP yg potensi jd SUAMI tu mmg best lah. Ko mampu, ko cinta pompuan tu. Tp sbb pompuan tu tak cinte kt ko. Ko sanggup buat apa sj supaya pompuan tu dpt balik kt org yg dicintai. Huhuhu. Cedey2... Last2. Pompuan yg jd rebutan tu. Mati jgk sebab leukimia. Adehh sadis. So mcm dh ngam la. Laki pakwe ngn pompuan A. Laki suami ngn pompuan B, which is adik kepada laki pakwe. Related bersimpang siur. Pening tp takdelah bosan. huhuhu. Tapi nanti panjang cerita pulak. So nak taknak. Laki pakwe has to go. He wants to keep his promises. Yg ni aku konpius. Pompuan leukimi