Kayıtlar

Ocak, 2017 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Software Engineering Mantra

And now, this is my current mantra: you didnt do what you didnt plan write what you plan  no one size fits all good enough is better or is the best is good enough? A Software Quality Journey..... -- Regards, Siti Fatimah Khairiah M Amin

Pengalaman Mengajar Kita Menjadi DIRI KITA

Cewah tajuk. Padahal nak tulis tak berkaitan dgn tajuk pun. Adalah terkait sikit. Sikittt sgt. Masa Firdaus masuk darjah 1. Aku ni risauuu sgt takut dia kena buli, takut dia tak boleh adapt dengan suasana sekolah awam. Sampaikan, aku pernah suggest kt En. Shahrun nak hantar firdaus sekolah private. Alah murah2 je. Tak jauh beza pun dgn bayar tadika dia. Cuma kena tambah kos van jek. Psl kt bangi. Jauh plak tu. Aku dgn En. Shahrun ni, mindset lebih kurang sama. Mgkn sebab nama kitorg sama S, dh tu datang dr UTM. Dah, bulan lahir pn nak dekat2. Sorg september. Sorg disember. So memang pemikiran hampir nak sama. So kitorg sebenarnya tak suka anak2 sekolah jauh. Kalau boleh ada sekolah belakang rumah. Kat situ kitorg hantar. Aku lagi over. Aku fikir, nanti dia naik van, penat. Aku teringat zaman aku sekolah dlu, memang jauh ok sekolah. Susahnya kalau tertinggal van. Aku pernah jalan kaki, pastu pakcik van jumpa aku tengah jalan kaki. Punyalah dia kejar. Yang aku pi lari, sebab takut kalau

Makanan

Dh lama tak menulis. Asek lah meroyan kt fb. Harini nk tulis kt sini. Tp tak la panjang sgt kot... Aku kan jenis tak pemilih sgt kalau nk mkn tu.  Alhamdulillah, asalkan benda tu halal, jarang nk was was sgt. Aku mkn. Boleh kira dgn jari benda yg aku tak mampu accept utk mkn. First of all, serangga2 yg kononnya rasa mcm udang, esp belalang hijau. errrkkkk. Sorry. Nak cuba pun mak taknak k. Tolong jangan paksa mak. Mak rela makan meggi. Huhuhhuhu. Kedua, benda pelik2, selain ayam, daging ikan. Mcm daging arnab ke, daging rusa ke (aku pernah mkn kot. tp mcm. cukoplah, takmo try lg, even aku takleh nk intrepret. ok ke tak ok makanan ni).. landak ke. Kerbau pun. Br ckp ini daging kerbau kembang dh tekak aku. Huhuhu. Mcm arnab n rusa tu, sbb aku rasa depa tu comel, lebih sesuai jd binatang peliharaan. Walaupun, aku bukan jenis memelihara binatang huhuhhu... Ketiga, mcm udang kering, ikan bilis, yg kita buat masak sayur, dh tu dia jd mcm lembik2. Masih berupa ikan bilis, tetapi lembik. No no